مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-09سياسي

یک اشتباه رایج درباره «کودتای نقاب»


در حین انجام گشت های هوایی، هواپیما مورد اصابت آتشبار عناصر ضدانقلاب قرار گرفت و هواپیما از کنترل خارج شد درحالی که دست راست خلبان کابین جلو (محمد نوژه) در اثر اصابت گلوله به درون کابین قطع شده بود متأسفانه هیچیک از خلبانان فرصت استفاده از صندلی .

- در حین انجام گشت های هوایی، هواپیما مورد اصابت آتشبار عناصر ضدانقلاب قرار گرفت و هواپیما از کنترل خارج شد درحالی که دست راست خلبان کابین جلو (محمد نوژه) در اثر اصابت گلوله به درون کابین قطع شده بود متأسفانه هیچیک از خلبانان فرصت استفاده از صندلی پران را نیافتند و هواپیما به کوه اصابت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،امروز 18 تیر ماه سالگشت کودتای نقاب معروف به نجات قیام ایران بزرگ است که در سال 1359 خنثی شد.

شکست عملیات پنجه عقاب در 5 اردیبهشت 1359 در صحرای طبس به حیات سیاسی دولتمردان کاخ سفید پایان داد و فکر حمله نظامی مستقیم آمریکا را در ایران برای دیگر رهبران سیاسی بعد از کارتر منتفی کرد.

پس از شکست طبس جاسوسان سازمان سیا با کمک عناصر داخلی خود در پی اجرای پروژه و عملیاتی بودند که همه شکست ها را جبران کند.

کودتای نقاب که حاصل توطئه چهره سیاسی و آخرین نخست وزیر فراری رژیم شاه، شاهپور بختیار و چهره نظامی، ارتشبد غلامعلی اویسی (فرمانده نیروی زمینی و رییس حکومت نظامی در تهران در دولت شریف امام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک اشتباه رایج درباره «کودتای نقاب»

یک اشتباه رایج درباره «کودتای نقاب»