مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-11بين الملل

نائب رییس پارلمان عراق: پرداخت مطالبات ایران تعیین تکلیف شود


نائب رییس پارلمان عراق از وزارت خارجه این کشور خواست که از طریق رایزنی با آمریکا پرداخت مطالبات گازی ایران تعیین تکلیف شود.

- نائب رییس پارلمان عراق از وزارت خارجه این کشور خواست که از طریق رایزنی با آمریکا پرداخت مطالبات گازی ایران تعیین تکلیف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن المندلاوی، نائب رییس پارلمان عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) تاکید کرد که عراق از سال 1932 کشوری مستقل بوده است و اجازه نمی دهد که آمریکا یا هر کشور دیگری تحت هر شرایطی به حاکمیت و اقتصاد آن ضربه بزند.

وی در ادامه گفت که مساله برق را باید از درگیری های سیاسی منطقه ای و بین المللی دور کرد.

المندلاوی با اشاره به افزایش دما و قطع شدن شبه کامل برق در این کشور از وزارت خارجه و کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خواست که به طور فوری تحرکات دیپلماتیک برای رایزنی با طرف آمریکایی و تعیین تکلیف پرداخت مطالبات گازی ایران اتخاذ کنند.

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) با اشاره به کاهش صادرات گاز ایران به عراق گفت که رایزنی های عمیقی با طرف ایرانی طی روزهای گذشته در این خصوص داشتیم.

وی تاکید کرد که وزارت برق عراق تمام طلب های گازی ایران را پرداخت کرده است اما مشکلات مربوط به بانک تی بی آی به دلیل تحریم های آمریکا مانع ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نائب رییس پارلمان عراق: پرداخت مطالبات ایران تعیین تکلیف شود

نائب رییس پارلمان عراق: پرداخت مطالبات ایران تعیین تکلیف شود