مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 08:052023-06-26اجتماعي

دانش آموختگان کدام مقاطع تحصیلی بیشترین آمار اشتغال را در بازار کار دارند؟


رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به پایش و رصد سالانه اشتغال دانش آموختگان، گفت: براساس آمارها بیشترین اشتغال فارغ التحصیلان مقاطع مختلف در بین دانش آموختگان دوره دکتری است.

- علی باقر طاهری نیا رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون اقدامات مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در این مؤسسه اشتغال دانش آموختگان یکسال را پایش و فرض می کنیم دانش آموختگان 4 سال پیش که 2 سال سربازی رفتند و 2 سال هم جویای کار بودند امروز در چه وضعیتی قرار دارند.

وی افزود: اشتغال پروسه ای دارد و طبق این فرمول دانش آموختگان را رصد می کنیم و به طور میانگین در یکسال 700 هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم.

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: براساس آمارها بیشترین اشتغال در بین مقاطع مختلف در دوره دکتری است.

می توان گفت شانس اشتغال در مقاطع بالاتر بیشتر است و برای اینکه بازار کار زنده و پویا باشد، باید نیروی تحصیل کرده با مدرکی که کفایت می کند جذب کار شود و بازار کار نباید مهندس را به جای تکنسین جذب کند.

  وی در پایان گفت: به عنوان مثال اگر کار بخش خصوصی با تکنسین راه می افتد قاعدتاً نباید مهندس جذب کند؛ متأسفانه در بخش های صنعتی و خصوصی به این نکته توجه نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموختگان کدام مقاطع تحصیلی بیشترین آمار اشتغال را در بازار کار دارند؟

دانش آموختگان کدام مقاطع تحصیلی بیشترین آمار اشتغال را در بازار کار دارند؟