مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 10:552023-06-26فرهنگي

مرمت بناهای تاریخی خانه عظیم نژاد و قلعه وکیل


بناهای تاریخ خانه عظیم نژاد واقع در بافت تاریخی اراک و موزه قلعه حاج وکیل مرمت شدند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، در عملیات مرمتی انجام شده بنای خانه عظیم نژاد، بامسازی و مرمت بام، مرمت جداره های داخلی و جداره های خارجی، کف سازی و نصب درب های چوبی با اعتباری بالغ بر 488 میلیون ریال انجام شد.

 بنای تاریخی خانه عظیم نژاد مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و در تاریخ 25 خرداد 1390 به شماره 30105 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و به تملک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفت.

این بنای تاریخی در گذر سپهداری بازار تاریخی اراک و در کنار خانه قنبری واقع شده است که بعد از اتمام مرمت این بنای تاریخی برای علاقه مندان به تحصیل در هنرستان صنایع دستی آمادهو تجهیز خواهد شد.

 خانه تاریخی عظیم نژاد از سبک و معماری درون گرایی ایرانی پیروی کرده و شامل یک حیاط مرکزی و فضاهای مسکونی و دو طبقه در اطراف است.

در این فصل از مرمت قلعه و موزه حاج وکیل تمامی دربهای ورودی و اتاقها با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال مرمت و رنگ آمیزی شد.

 موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مرکزی، تعداد 250 اثر شاخص از صنایع دستی هنرمندان استان مرکزی شامل فرش دستباف، گلیم، آثار قلمزنی، آثار چوبی، تابلو فرش و تابلو خطاطی را در خود جای دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بناهای تاریخی خانه عظیم نژاد و قلعه وکیل

مرمت بناهای تاریخی خانه عظیم نژاد و قلعه وکیل