مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-18اجتماعي

برپایی سه کارگاه مرمتی و حفاظتی در پایگاه جهانی گنبد سلطانیه


مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: سه کارگاه مرمتی و حفاظتی در ارگ حکومتی گنبد سلطانیه برپا شده است.

- ابوالفضل عالی در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: گنبد سلطانیه مهمترین و بزرگترین سایت گردشگری استان زنجان است که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است اما مشکلات زیادی در حوزه حفظ و نگهداری دارد و همه تلاش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پایگاه میراث جهانی سلطانیه این است که مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی کمبود اعتبارات را مشکل اصلی سایت گردشگری گنبد سلطانیه دانست و گفت: پایگاه های میراث جهانی باید در حوزه حفاظت، مرمت، آموزش و پژوهش اقداماتی را انجام دهند ولی متأسفانه اعتبارات کافی برای مجموعه گنبد سلطانیه در گرفته نشده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی سلطانیه ادامه داد: کمبود اعتبارات فعالیت در حوزه های حفاظت، مرمت و پژوهش را محدود می کند و و با این وضعیت و با در نظر گرفتن میزان بودجه برنامه هایی در اولویت قرار می گیرد و کارها گام به گام انجام می شود.

مرمت برج و بارو قسمت شمال شرقی ارگ حکومتی آغاز شده است وی با اشاره به اینکه امسال سه کارگاه مرمت راه اندازی شده است، ابراز کرد: مرمت برج و بارو قسمت شمال شرقی ارگ حکومتی آغاز شده و سنگ های موجود توسط سنگ تراشان و استادکاران آماده سازی شده و توانستیم بخشی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی سه کارگاه مرمتی و حفاظتی در پایگاه جهانی گنبد سلطانیه

برپایی سه کارگاه مرمتی و حفاظتی در پایگاه جهانی گنبد سلطانیه