مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 14:352023-06-28اقتصادي

تحمیل هزینه 7 هزار میلیارد تومانی تروما به کشور


سالانه 17 هزار مرگ و میر جاده ای، 13 هزار معلول و هفت هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به کشور تحمیل می شود.

- رشت- رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تروما به عنوان دستاورد دولت گفت: یکی از راه های کاهش آسیب و پیامدهای تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به روزرسانی آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد رییس زاده پیش از ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح همایش اورژانس های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک در سالن همایش های دانشکده داروسازی، اظهار کرد: اصطلاح تروما به هر نوع ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه وارد شده بر بدن گفته می شود که از خارج به بدن وارد شده است و عامل درونی ندارد.

وی با بیان اینکه سالانه 17 هزار مرگ و میر جاده ای در کشور رخ می دهد، افزود: در حوادث جاده ای کشور 13 هزار معلول و 7 هزار میلیارد تومان هزینه ای است که تروما به کشور تحمیل می کند.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه کاهش تلفات ناشی از تروما از دستاوردهای دولت سیزدهم است، گفت: یکی از راه های کاهش آسیب و پیامدهای تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به روزرسانی آن است.

رییس زاده با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان در بخش های مختلف، بیان کرد: این استان نه تنها در گردشگری و موضوعات فرهنگی بلکه در علم پزشکی و سلامت نیز حرف برای گفتن دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحمیل هزینه 7 هزار میلیارد تومانی تروما به کشور

تحمیل هزینه 7 هزار میلیارد تومانی تروما به کشور