مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 15:252023-07-04بين الملل

آغاز فصل جدید در رابطه مصر و ترکیه


گفتگو با قاهره بخشی از ابتکار سیاست خارجی اخیر آنکارا برای ترمیم روابط با دیگر قدرت های منطقه مانند امارات متحده عربی، اسراییل و عربستان سعودی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از الجزیره، قاهره و آنکارا با تعیین سفیران خود نشان دادند که عزم جدی برای احیای روابط خود در بالاترین سطح دیپلماتیک دارند.

در بیانیه مشترک وزارت خارجه ترکیه که روز سه شنبه منتشر شد، دو دولت اعلام کردند که ترکیه صالح متلو سن را به عنوان سفیر خود در قاهره و مصر عمرو الهامی را به عنوان نماینده خود در آنکارا منصوب کرده است.

در این بیانیه آمده است: این گام با هدف عادی سازی مجدد روابط بین دو کشور و نشان دهنده اراده متقابل برای بهبود روابط دوجانبه در راستای منافع مردم ترکیه و مصر است .

روابط قاهره و آنکارا در سال 2013 پس از آن که عبدالفتاح السیسی، فرمانده نظامی وقت و رییس جمهور کنونی مصر، کودتا برای برکناری رییس جمهور محمد مرسی ، رهبر سابق اخوان المسلمین، یک گروه اسلام گرای سیاسی فعال در چندین کشور، را رهبری کرد، قطع شد.

محمد مرسی، اولین رییس جمهور منتخب دموکراتیک مصر، از حمایت رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه و حزب محافظه کار عدالت و توسعه (AK Party) که به اخوان المسلمین نزدیک بود، برخوردار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل جدید در رابطه مصر و ترکیه

آغاز فصل جدید در رابطه مصر و ترکیه