مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 08:302023-07-06بين الملل

از سانسور اعتراضات فرانسه تا تحریک آشوب ایران


رییس جمهور فرانسه می گوید شبکه های اجتماعی در اعتراضات فرانسه نقش داشتند و بر اقدامات محدودکننده تأکید می کند، حال آنکه همین افراد فیلتر کردن شبکه هایی مانند اینستاگرام را که به فضایی برای دروغ پراکنی، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: این روزها خیابان های فرانسه بی شباهت به شهرهای جنگ زده نیست؛ شبانه روز شاهد تخریب اموال عمومی، به آتش کشیدن ماشین ها و ایستگاه های اتوبوس، شکستن شیشه مغازه ها، غارت و دزدی هستیم؛ حوادثی که در نتیجه کشته شدن نوجوانی 17 ساله به دست پلیس آغاز شد.

ناآرامی ها و اعتراضات فرانسه از شامگاه 28 ژوئن پس از شلیک مرگبار مأمور پلیس به نوجوانی 17 ساله ای به نام ناهل در نانتر واقع در حومه پاریس و کشته شدن وی آغاز شد.

 درگیری هایی که به تدریج گسترده تر شد، درنهایت چند شهر حومه پاریس را فراگرفت و تاکنون 150 نفر دستگیر و بسیاری از ساختمان های دولتی به آتش کشیده شده اند.

وزیر کشور فرانسه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر از به آتش کشیده شدن مدارس، تالارهای شهر و ایستگاه های پلیس گفت و عنوان کرد: تظاهرکنندگان در نانت به سمت مأموران پلیس ترقه پرتاب کردند و خودروها را به آتش کشیدند.

این آشوب ها در حالی رخ می دهد که فرانسه گروهی سازمان یافته و آموزش دیده برای ایجاد آشوب و بلوا و به اعتراف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سانسور اعتراضات فرانسه تا تحریک آشوب ایران

از سانسور اعتراضات فرانسه تا تحریک آشوب ایران