مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:552023-06-27سياسي

روایت یک سوءقصد بعد از 42 سال


یک روز قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست گروهک تروریستی منافقین در چهارراه سرچشمه تهران و شش روز بعد از شهادت دکتر مصطفی چمران به دست بعثی های عراقی در جبهه های جنوب، - بیمارستان بهارلو محل بستری آیت الله سید علی خامنه ای بعد از ترور نافرجام به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، امروز ششم تیر ماه چهل و دومین سالروز سوءقصد به جان آیت الله سید علی خامنه ای نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع در سال 1360 است.

هرج و مرج خیابانیِ گروهک تروریستی منافقین در روزهای 30 و 31 خرداد 1360 که در اعتراض به عزل بنی صدر از فرماندهی کل نیروهای مسلح و در اعتراض و مخالفت با رای مجلس به عدم کفایت سیاسی او انجام شد، موجب دمیدن در آتش اختلافات سیاسی و دامن زدن به ناآرامی های ماه های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شدت گرفتن موجِ ترور مردم عامی و چهره ها و شخصیت های تاثیرگذار انقلاب شد.

  گروهک تروریستی فرقان، اولین گروهک تروریستی بود که سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست به اسلحه برد و ترور نیروهای انقلاب را شروع کرد.

این گروهک به سرکردگی اکبر گودرزی ترور 19 نفر از مقامات نظامی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی از جمله محمدولی الله قرنی، دکتر مرتضی مطهری، دکتر محمد مفتح و حاج مهدی عراقی و پسرش را از اردیبهشت 1358 شروع کرد اما محل اختفای گودرزی در 18 دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت یک سوءقصد بعد از 42 سال

روایت یک سوءقصد بعد از 42 سال