مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 07:402023-06-26سياسي

امام باقر(ع) گفتمان گرایش به علم را در تمدن اسلامی بنیان نهاد


امام باقر (ع) در عصر خود گفتمان گرایش به علم و ابداع شاخه های علمی در تمدن اسلامی را بنیان نهاد و از مسیر منحرفی که حاکمان غاصب در پیش گرفته بودند باز داشت.

- امام باقر (ع) در عصر خود گفتمان گرایش به علم و ابداع شاخه های علمی در تمدن اسلامی را بنیان نهاد و از مسیر منحرفی که حاکمان غاصب در پیش گرفته بودند باز داشت.

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه-نگار احدپور اقبلاغ: امروز 7 ذی الحجه مصادف است با شهادت جانسوز پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام محمد باقر (ع) است.

کنیه ایشان باقرالعلوم (ع) به معنی شکافنده علوم است، ایشان سرآمد همه بنی هاشم در علم و زهد و تقوا در زمانه خود بود و دوست و دشمن به مقام علمی و اخلاقی او گواهی می دادند.

ایشان با موقعیت شناسی از ضعف خلفای اموی وقت، نهایت استفاده را برد و به نشر علوم و معارف الهی پرداخت و بن بست های علمی را گشود و زمینه را برای شکوفایی دانش در زمان امام صادق (ع) مهیا کرد.

رجال و شخصیت های علمی آن روز، حتی بزرگان اهل تسنن و تنی چند صحابه رسول خدا که هنوز در قید حیات بودند، همه از محضر علمی ایشان استفاده می کردند.

به مناسبت سالروز شهادت جانسوز آن امام همام و در بررسی سیره علمی و سیاسی دوران ولایت ایشان، با حجت الاسلام عبدالکریم پاک نیا استاد حوزه و دانشگاه به گفت و گو پرداختیم، مشروح گفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام باقر(ع) گفتمان گرایش به علم را در تمدن اسلامی بنیان نهاد

امام باقر(ع) گفتمان گرایش به علم را در تمدن اسلامی بنیان نهاد