مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 21:202023-07-19فرهنگي

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید


کارشناس حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: ای کاش نوجوانان ما شعر نوجوانانه بگویند و تجربه زیسته خودشان را در اختیار همسالان بگذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی شخصیت پردازی فرهنگی با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری استان تهران برگزار شد.

در این نشست کبری بابایی کارشناس مسؤول ادبی کانون پرورش فکری استان تهران، مریم عباسی و نگین صدری زاده کارشناسان ادبی کانون استان تهران و شراره هاشم دباغیان کارشناس مدیریت آفرینش های ادبی و هنری کانون، مربیان و اعضای انجمن های ادبی کانون استان تهران بحث و تبادل نظر کردند.

بابایی گفت: در کارگاه شعر و داستان همواره شعر و داستان کار می شود و ظرفیتی که ایجاد می کند، بالاست اما تصویر و روایتی که در داستان وجود دارد روی تخیل بسیار اثرگذار است؛ جدا از آن بهتر است که حتما به سراغ فیلم، موسیقی، کتاب، کمیک استریپ و حتی دیدن نقاشی و عکس بروید، چراکه بسیار به ادبیات کمک می کنند و این انکارشدنی نیست.

وی ادامه داد: به نوعی دیدن و شنیدن نیز مطالعه است و از شگفتی آن می توان تأثیر گرفت؛ یکی از نکته های دیگری که بهتر است در شعر و ادبیات به آن توجه کنید، آشنازدایی در حوزه قالب و محتواست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید

نوجوان باید شعر نوجوانانه بگوید