مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 00:102023-07-12اقتصادي

تخصیص کود یارانه ای به محصولات طرح الگوی کشت در ایلام


سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: به تمامی محصولات مشمول طرح الگوی کشت کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه داده می شود.

- سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بامداد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری، به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولات زیر پوشش الگوی کشت در استان، کودهای کشاورزی یارانه دار تخصیص یافت.

وی افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده از دانش بنیان ها از راهبردهای اساسی، در جهاد کشاورزی است که باید مورد توجه کارشناسان و کشاورزان قرار گیرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام ادامه داد: برای سازگاری با کم آبی و شرایط جوی کم بارش، کارشناسان و زارعان باید به عرصه کار نو و تازه با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی حرکت کنند.

بیگی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع بیش از 14 هزار و 711 تن انواع کودهای کشاورزی تامین و وارد انبارهای سازمانی شده، که بیش از 41 درصد آن در قالب الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص کود یارانه ای به محصولات طرح الگوی کشت در ایلام

تخصیص کود یارانه ای به محصولات طرح الگوی کشت در ایلام