مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 12:102023-06-25سياسي

شریعتی: ظریف برای تطهیر برجام از خیانت ترکمنچای هم قبح زدایی می کند


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با اظهارات تازه محمدجواد ظریف گفت: اخیرا آقای ظریف برای تطهیر خسارات محض برجام از خیانت ترکمانچای هم قبح زدایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در نطق خود که امروز (یکشنبه، 4 تیرماه) در صحن علنی مجلس ایراد شد، گفت: اخیرا آقای ظریف برای تطهیر خسارات محض برجام از خیانت ترکمانچای هم قبح زدایی کرد.

وی افزود: پس از احیای قرارداد گازی ترکمنستان توسط وزارت نفت بدون برجام باند رسانه دولت قبلی نوشتند که این مسئله هیچ ارتباطی به برجام نداشته است و همان زمان هم امکان پرداخت بدهی ترکمنستان از محل مطالبات عراق بود.

شریعتی عنوان کرد: اولاً؛ اگر می شد چرا شما که زبان دنیا را بلد بودید از کدخدا مجوز نگرفتید؟ ثانیاً؛ در پاسخ رسمی وزارت خارجه آقای ظریف به سال بنده آمده: فروردین96 وزیر خارجه ترکمنستان به طرف ایرانی گفت با توجه به حل مساله ایران پس از برجام بدهی خود را نقداً پرداخت کنید.

ولی با توجه به عدم امکان انتقال پول، امکان اجرایی شدن نیافت! مهر97 هم طرف ترکمنی ابتدا با پرداخت بدهی از منابع نزد کره جنوبی موافقت کرد ولی پس از اطلاع از بلوکه بودن پول و نیاز به مجوز آمریکا منصرف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شریعتی: ظریف برای تطهیر برجام از خیانت ترکمنچای هم قبح زدایی می کند

شریعتی: ظریف برای تطهیر برجام از خیانت ترکمنچای هم قبح زدایی می کند