مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 14:242023-07-12فرهنگي

نوحه بی شک پرمخاطب ترین شعر و موسیقی آیینی و مذهبی جهان است


نخستین کنگره نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه زبان فارسی، عربی و آذری و گویش ها و لهجه های بومی ایرانی محرم و صفر 1402 برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست خبری برگزاری نخستین کنگره نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه زبان فارسی، عربی و آذری و گویش ها و لهجه های بومی ایرانی محرم و صفر 1402 در محل سازمان هیئت و تشکل های دینی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی زنگنه شاعر آیینی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نوحه بی شک پرمخاطب ترین شعر و موسیقی آیینی و مذهبی جهان است.

پرجمعیت ترین گردهمایی مذهبی دنیا که هر ساله برگزار می شود مراسم پیاده روی اربعین است که موسیقی این آیین پرجمعیت، نوحه است.

وی افزود: در کشوری زندگی می کنیم که برای همه پدیده های فرهنگی کنگره های مختلفی برگزار می شود اما نوحه به عنوان اصیل ترین آیین مذهبی ما تا به حال هیچ کنگره ملی برای آن برگزار نشده است و جای خالی برگزاری این کنگره حس می شد که با نگاه رییس سازمان تبلیغات سبب شد مقدمات برگزاری کنگره ملی نوحه کلید بخورد.

دبیر نخستین کنگره ملی نوحه ها تصریح کرد: درست است که نخستین دوره کنگره ملی از سوی یک نهاد حاکمیتی برگزار می شود اما باید توجه داشت ساختار و فرم و محور این کنگره همه از سوی نوحه سراها و متخصصان این رشته طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوحه بی شک پرمخاطب ترین شعر و موسیقی آیینی و مذهبی جهان است

نوحه بی شک پرمخاطب ترین شعر و موسیقی آیینی و مذهبی جهان است