مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 12:102023-06-29ورزشي

شب دوم«موسیقی نواحی»در گلستان چگونه گذشت؟/شاهنامه خوانی پیشکسوتان


گروه هایی از استان های قم، تهران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان در دومین شب از برگزاری رویداد منطقه یک شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به اجرای برنامه پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، عصر چهارشنبه 7 تیرماه مجموعه فرهنگی وارنا گنبد کاووس میزبان 7 اجرای صحنه ای در بخش منطقه ای این جشنواره از استان های قم، تهران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان بود.

مرشد امیر فردی با همراهی گروهی از ورزشکاران زورخانه ای از استان قم نخستین اجرای دومین شب جشنواره را روی صحنه برد.

در این اجرا مرشد فردی نوازنده دو ساز ضرب و زنگ قطعات مختلف موسیقی زورخانه ای را نواخت و به ثناگویی و شاهنامه خوانی پرداخت.

در این اجرا معین نادری، محمد مهدی ابراهیمی و امیرحسین محمدی ثابت با حرکات نمایشی خود تمامی حرکات ورزش زورخانه ای را اجرا کردند.

گروهی 3 نفره از منطقه گمیشان استان گلستان به سرپرستی تاج محمد یلقی خواننده و نوازنده دوتار دیگر اجرای دومین روز جشنواره موسیقی نواحی را روی صحنه بردند.

یایلاقلاری بار (سرزمین وسیع و خشک)، لیلی گلین (عروس لیلی) و جان جان قطعاتی بودند که توسط تاج محمد یلقی و شمس الدین قرنجیک (نوازنده کمانچه) و عبدالقادر نورتراج (نوازنده دوتار) به اجرا درآمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب دوم«موسیقی نواحی»در گلستان چگونه گذشت؟/شاهنامه خوانی پیشکسوتان

شب دوم«موسیقی نواحی»در گلستان چگونه گذشت؟/شاهنامه خوانی پیشکسوتان