مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 20:252023-07-06سياسي

غدیر، ناکثین دیروز مشروطه خواهان امروز


امیرالمؤمنین (ع) در واقع پاسخ امروز کسانی همچون «سعید حجاریان» را دادند که در لوای دموکراسی و پروژه جمهوریخواهی و با شعار تجدد، پنبه مشروعیت نظام دینی را می زنند و گستاخانه مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را با معیار های سطحی و عرفی گرایانه خود و فرهنگ .

- خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ حسن رشوند: امروز که در ژرفای وجود خود غدیر را جست وجو می کنیم و بر بلندای سرزمین اسرار آمیز غدیر خم چشم می دوزیم، مردی را می بینیم با دستی برافراشته تا بلندای آسمان و تاریخ.

او حقانیتی را اثبات می کند که با گذشت بیش از 1400 سال از آن رویداد به یاد ماندنی، وجود انسان های آرمان خواه و آزاده ای را که دل در گرو ولایت علی (ع) و اولاد او دوخته اند سیراب می کند.

اینکه غدیر چه بود که امروز تشنگان معرفت آن با گذشت 14 قرن، هنوز در حسرت نگاه آن صحنه با شکوه، چشم به 18 ذیحجه دوخته و روز های حضور در عرفات و منا را به عشق این روز سپری کرده اند، قطعاً در گنجایش اندیشه امثال من که به درازای تاریخ از آن فاصله داریم و بسیاری از بزرگان دین در الفبای فلسفه وجودی آن مبهوت مانده اند، نمی گنجد.

اما از آنجا که غدیر با یک اصل از اصول دین ما یعنی امامت پیوند خورده و درک حقیقت آن می تواند چراغ راهنمایی برای حرکت های سیاسی – اجتماعی ما در این عصر و اعصار پس از آن باشد، تدبر، تأمل و تطبیق ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر، ناکثین دیروز مشروطه خواهان امروز

غدیر، ناکثین دیروز مشروطه خواهان امروز