مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 18:152023-07-13اقتصادي

دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی در ارومیه برگزار شد


دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی به میزبانی دانشگاه ارومیه با شرکت اساتید و دانشجویان حوزه گیاهان دارویی در 21 تیرماه در ارومیه آغاز و تا 22 تیر ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه خسرو شهبازی در حاشیه کنگره گیاهان دارویی اظهار داشت  : آذربایجان غربی یکی از مهم ترین رویشگاه های گیاهان دارویی در کشور است که از نظر تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 1700 هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد و بیش از 90 درصد از این گیاهان دارویی در عرصه های طبیعی و به صورت خودرو بعمل می آیند.

شهبازی افزود: در حال حاضر بیش از 458 گونه از گیاهان دارویی در سطح استان شناسایی گردیده که از این لحاظ در سطح کشور کم نظیر است.

وی ادامه داد: در جهت حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی این سازمان با استفاده از اعتبارات حوزه ستاد احیای دریاچه ارومیه در طول سال های 1399، 1400 و 1401 اقدام به توزیع بذور و نهال گیاهان دارویی و نهال گل محمدی کشت بافتی به تعداد 62500 اصله نموده است.

  وی بیان کرد: همچنین با استفاده از اعتبارات طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار با خرید توزیع بذر و نهال رایگان در سال 1399 در سطح 250 هکتار اجراشد و در سالجاری در سطح 400 هکتار اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی در ارومیه برگزار شد

دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی در ارومیه برگزار شد