مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 20:352023-07-15سياسي

سامانه شفاف سازی اموال و مستغلات بانک ها ایجاد می شود


سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون دولت را ملزم کرد تا سامانه ای برای شفاف سازی اموال، مستغلات و سهام داری بانک ها تشکیل دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در حاشیه نشست عصر امروز (شنبه 24 تیرماه) این کمیسیون، با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت: کمیسیون در نشست عصر امروز خود ماده 8 لایحه برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه ماده 8 لایحه برنامه هفتم توسعه به مبحث مهار تورم و اصلاح نظام بانکی اشاره داشت،ادامه داد: تورم یکی از مسائل و مشکلات اقتصادی ماست و مقام معظم رهبری هم بر مهار تورم تاکید داشته اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی انضباطی بانکها از جمله عوامل ایجاد تورم محسوب می شود، تاکید کرد: وقتی بانکها بیش از  حد مقرر خود تسهیلات ارائه کرده و دچار بی انضباطی می شوند معمولا این رویکرد می تواند به خلق پول و تورم دامن بزند.

زنگنه با اشاره به مباحث ماده 8 لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد:کمیسیون پیرو این ماده بانکها را ملزم کرد تا نسبت کفایت سرمایه خودشان که به عنوان یکی از شاخص های سنجش انضباط آنها محسوب می شود را تعدیل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه شفاف سازی اموال و مستغلات بانک ها ایجاد می شود

سامانه شفاف سازی اموال و مستغلات بانک ها ایجاد می شود