مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 11:552023-06-29سياسي

توجه به مستمندان و اطعام از درس های عید قربان است


اطعام و توجه به مستمندان از درس های عید قربان است زیرا توجه به اطعام و سیر کردن مستمندان اهمیت بالایی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پردیس، صبح امروز حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز عید قربان، ضمن دعوت نمازگزارن به تقوای الهی، اظهار کرد: درس های تربیتی قربانی کردن بسیار زیاد است و از این طریق تسلیم بودن، تقوا و قدرت مبارزه با نفس خود را بالا خواهیم برد.

وی در رابطه با اولین درس از درس های تربیتی قربانی کردن گفت: اولین درس تسلیم الهی بودن است؛ در قربانی کردن ظاهر عمل سربریدن است؛ اما واقعیت قضیه نهایت تسلیم، سرسپردگی، عشق و علاقه بنده به مولای خود است.

امام جمعه پردیس افزود: چه عشقی بالاتر از اینکه انسان حاضر شود عزیزترین کسان خود را برای رضای خالقش با دستان خود ذبح کرده و قربانی نیز عاشقانه تسلیم شود.

حجت الاسلام حسینی دومین درس را افزایش تقوا اعلام و ابراز کرد: در ذبح قربانی جهت تقرب پروردگار از زمان آدم ابوالبشر علیه السلام شروع شد، وقتی که دو فرزندش هابیل و قابیل به ترتیب یک قوچ و مقداری گندم را به عنوان قربانی به بارگاه خداوندی تقدیم کردند، به دستور و روال آن زمان صاعقه ای از آسمان قربانی هابیل را سوزاند که این علامت قبولی بود و قربانی قابیل به حال خود باقی ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به مستمندان و اطعام از درس های عید قربان است

توجه به مستمندان و اطعام از درس های عید قربان است