مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-09فرهنگي

گذری بر زندگی مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک ایران


18 تیرماه سالروز درگذشت مهدی آذر یزدی، پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران و خالق کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب و روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان است.

- وی در سال 1343 هجری شمسی به سبب نگارش کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب از سوی سازمان جهانی یونسکو به دریافت جایزه نایل آمد.

بزرگترین لذت زندگی آذریزدی، خواندن کتاب بود و می گفت، ترسم از این است ،عمرم به پایان برسد و حسرت کتاب های نخوانده را با خود به همراه داشته باشم.

آذریزدی زمانی که در قید حیات بود در مورد زندگی اش گفت: ابتدا در یکی از محله زرتشتی نشین زندگی می کردند و از آنجا که پدرش اذان می گفت، به خصوص هنگام صبح موجب نارضایتی ساکنان آن محله که بیشتر پیرو آیین زرتشت (پیامبر ایران باستان)، بودند، می شد و پدرش به همین خاطر خانه را فروخت و به محله دیگری که ساکنان آن همگی مسلمان بودند، نقل مکان کردند.

به گفته وی، خانواده آنها به دلیل مذهبی یا به هر دلیل دیگر خانواده منزوی بود ما با هیچ کس حشر و نشر نداشتیم یادم نمی آید که هیچ وقت در خانه مان مهمان داشته باشیم یا اینکه جایی به مهمانی رفته باشیم ، ما جدا بودیم از مردم و زندگی خاصی داشتیم مثل اینکه در روستایی زندگی می کردیم که تنها یک خانواده در آن زندگی می کرد هیچ رفت و آمدی با مردم نداشتیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر زندگی مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک ایران

گذری بر زندگی مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک ایران