مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 10:052023-07-15ورزشي

چهاردهمین سالگرد سقوط هواپیمای جودوکاران/ روزی که فراموش نمی شود


14 سال پیش در چنین روزی اعضای تیم جودو نوجوانان ایران در حادثه سقوط هواپیمای توپولف روسی جان باختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، 24 تیرماه در تاریخ ورزش جودو ایران به عنوان یک روز تلخ و فراموش نشدنی ثبت شده و هیچگاه از ذهن اهالی این رشته پاک نمی شود.

دقیقاً 5113 روز قبل یعنی 24 مرداد 1388 تیم نوجوانان ایران که آماده حضور در مسابقات قهرمانی جهان می شد، 21 روز پیش از اعزام به این مسابقات، برای حضور در یک اردوی مشترک راهی ایروان شد.

وحید ابراهیمی، ایمان زینی وند، حسین بنا، سعید رسولی، مصطفی صباغی، یحیی باقرپور، مصیب عزیز اللهی و علیرضا لشکری هشت عضو تیم ملی، جودو نوجوانان که علی بهرامی و علی محدث را به عنوان سرمربی و مربی همراه داشتند، با پرواز 7908 هواپیمایی کاسپین برای حضور در یک اردوی تمرینی 6 روزه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به مقصد ایروان ترک کرد.

هواپیمای توپولف تی ی و-154 تنها 16 دقیقه بعد از برخاستن از زمین در ساعت 11:33 در نزدیکی دشت های کشاورزی قزوین با زمین برخورد کرد و 168 سرنشین آن از جمله همه اعضای تیم جودو نوجوانان جان خود را از دست دادند.

در کنار ضایعه روحی از دست رفتن اعضای تیم ملی جودو، این سانحه باعث شد جودوی ایران برخی از امیدهای آینده خود را از دست دهد که بخش عمده ای از مشکلات فنی و خالی بودن تیم های ملی تا چند سال بع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهاردهمین سالگرد سقوط هواپیمای جودوکاران/ روزی که فراموش نمی شود

چهاردهمین سالگرد سقوط هواپیمای جودوکاران/ روزی که فراموش نمی شود