مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-08اقتصادي

آمادگی کامل نیروگاه های کشور برای روزهای اوج مصرف برق


از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط نیروگاه های حرارتی تولید شده است که نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز روزهای اوج مصرف مشترکان سراسر کشور داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از برق حرارتی، عبدالرسول پیشاهنگ در جلسه شورای برق به میزبانی شرکت برق حرارتی با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه های حرارتی کشور برای تولید برق پایدار در روزهای پیک مصرف، ادامه داد: میانگین رقم آمادگی تولید نیروگاه های حرارتی دنیا در فصل تابستان حدود 95 درصد است ولی ضریب آمادگی نیروگاه های حرارتی کشورمان در فصول گرم سال با تلاش فعالان این عرصه به 98 درصد افزایش می یابد.

پیشاهنگ با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای رفع ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت برنامه ریزی مدونی به منظور احداث 15 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید با محوریت شرکت برق حرارتی و افزایش 10 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه های بخش صنایع در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون 34 واحد جدید نیروگاهی وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی اضافه کرد: در میان این پروژه ها تعداد 12 طرح مربوط به بخش بخار واحدهای سیکل ترکیبی است که با ظرفیت یک هزار و 976 مگاوات در حال تولید برق هستند و افتتاح آن ها سالانه منجر به صرفه جویی سه میلیارد لیتری مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی کامل نیروگاه های کشور برای روزهای اوج مصرف برق

آمادگی کامل نیروگاه های کشور برای روزهای اوج مصرف برق