مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 20:452023-07-14اقتصادي

«راس» وارداتی یا «آرین» داخلی؛ حمایت از کدام نژاد مرغ به نفع سفره مردم است


تولید گوشت مرغ در کشور به دلیل سیاستهای دستوری حمایت از سویه آرین با مشکلات جدی مواجه شده و فعالان صنعت گرفتار مشکلات ژنتیکی و اقتصادی مرتبط با این نژاد شده اند.

- راس وارداتی یا آرین داخلی؛ حمایت از کدام نژاد مرغ به نفع سفره مردم است تولید گوشت مرغ در کشور به دلیل سیاستهای دستوری حمایت از سویه آرین با مشکلات جدی مواجه شده و فعالان صنعت گرفتار مشکلات ژنتیکی و اقتصادی مرتبط با این نژاد شده اند.

تنگناهای فعلی تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور در یک میزگرد تلویزیونی در شامگاه روز چهارشنبه 22 تیرماه در برنامه ‍پرسشگر شبکه آموزش با حضور حمید ذوالفقاری، کارشناس توسعه اقتصاد دانش بنیان؛ مهدی مسعودی، کارشناس حوزه کشاورزی در عرصه رسانه و سید مهدی میر سلیمی، متخصص بیماری های طیور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، مجری برنامه به سیاستهای اشتباه وزارت جهاد کشاورزی برای جوجه ریزی متناظر آرین با سویه های وارداتی اشاره کرد و نتیجه این سیاست دستوری را شکل گیری رانت در واگذاری گله های اجداد مرغ آرین به شرکتهای وارد کننده گله های اجداد، فساد ناشی از حواله فروشی، حذف گله های جوجه های آرین به بهانه بیماری و تقلب در پرورش با جوجه ریزی سویه های خارجی به اسم جوجه آرین عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«راس» وارداتی یا «آرین» داخلی؛ حمایت از کدام نژاد مرغ به نفع سفره مردم است

«راس» وارداتی یا «آرین» داخلی؛ حمایت از کدام نژاد مرغ به نفع سفره مردم است