مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 00:352023-07-10اقتصادي

از جابه جایی یک روستا به دلیل فرونشست زمین تا راه حفظ آب و خاک استان کرمان


معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری تنها راه حفظ آب و خاک استان کرمان است و با اجرای این طرح ها می توان سیلاب را مدیریت و خشکسالی را تعدیل کرد.

- ایسنا/کرمان معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری تنها راه حفظ آب و خاک استان کرمان است و با اجرای این طرح ها می توان سیلاب را مدیریت و خشکسالی را تعدیل کرد.

حسین شجاعی در گفت و گو با ایسنا درباره فرونشست زمین در شمال استان کرمان اظهار کرد: فرونشست یکی از تهدیدات دشت های استان کرمان و کشور است و اگر چاره اندیشی در این زمینه نشود و برداشت از سفره های زیرزمینی کاهش پیدا نکند، در آینده شاهد مرگ آبخوان ها خواهیم بود.

او ادامه داد: اگر مرگ آبخوان اتفاق بیفتد دیگر امکان احیاء آبخوان ناممکن می شود لذا باید مسئولان به موضوع آبخوان توجه کنند و مدیریت مصرف و اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری را سرلوحه کارها قرار دهیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: مرگ آبخوان به تدریج اتفاق می افتد و با توجه به اینکه همه دشت های استان کرمان بحرانی هستند، بنابراین باید در اجرای طرح های آبخیزداری تسریع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جابه جایی یک روستا به دلیل فرونشست زمین تا راه حفظ آب و خاک استان کرمان

از جابه جایی یک روستا به دلیل فرونشست زمین تا راه حفظ آب و خاک استان کرمان