مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 09:502023-07-10سياسي

لایحه کارگری برنامه هفتم توسعه نیازمند بازنگری است


مدیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: لایحه کارگری برنامه هفتم توسعه سال 1402 تا 1406 نیازمند بازنگری است، زیرا در تمام فصول این لایحه نکاتی در راستای کاهش حمایت از قشر کارگر است.

- حمیدرضا امینی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد لایحه کارگری برنامه هفتم توسعه سال 1402 تا 1406 اظهار داشت: با وجود شعار مردم محور این لایحه اما به نظر می رسد که برشی از این سند چشم انداز ضد کارگری بوده و مخالفت جامعه کارگری را به همراه داشته و در تمام فصول این لایحه کاهش حمایت مردمی مشاهده می شود.

وی افزود: ماده 15،16 و 17 این لایحه کارگران را به دوران قرون وسطی و شیوه نظام استاد شاگردی سوق می دهد که این امر از نظر جامعه هدف بخصوص کارگری محکوم است.

مدیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: وقتی در مورد توسعه و پیشرفت سخن به میان می آید؛ یعنی انتظار یک گام به جلو را متصوریم اما مشاهده می شود برخی از بندهای این لایحه عقبگرد به سمت هدفگذاری ها و بهبود شرایط آینده است.

وی بیان داشت: ماده 15 این لایحه علاوه بر نظام استاد-شاگردی به کارگیری کارگران با نصف حقوق، کاهش حق بیمه، اخراج آسان نیرو کارگر، کاهش حق بیمه دولت، افزایش سن بازنشستگی را مطرح کرده و نیز شرایط بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت را از 10 سال به 7 سال کاهش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه کارگری برنامه هفتم توسعه نیازمند بازنگری است

لایحه کارگری برنامه هفتم توسعه نیازمند بازنگری است