مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-18اقتصادي

شناسایی روستاها برای تولید نهال در دستور کار قرار گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «رضا احمدی» افزود: تقریبا 40 هزار روستا در کشور داریم که پیش بینی می کنیم اگر 50 درصد آن ها قابلیت تولید نهال منابع طبیعی را داشته باشند و در هر یک از این روستا ها عرصه ای بالغ بر 125 مترمربع به تولید نهال اختصاص پیدا کند، - مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: شناسایی روستا هایی که توان تولید نهال های منابع طبیعی را دارند در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار استان های کشور قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا احمدی افزود: تقریبا 40 هزار روستا در کشور داریم که پیش بینی می کنیم اگر 50 درصد آن ها قابلیت تولید نهال منابع طبیعی را داشته باشند و در هر یک از این روستا ها عرصه ای بالغ بر 125 مترمربع به تولید نهال اختصاص پیدا کند، ما به تولید 250 میلیون نهال در سال دست می یابیم.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهارداشت: روستا هایی که توان تولید نهال را داشته باشند در زمره نهالستان های خانگی یا موقت به شمار می روند.

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 100 گونه درخت و درختچه جنگلی در نهالستان های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تولید می شود، اظهار داشت: برخی از این گونه ها سریع الرشد هستند و نیاز به کیسه گلدانی ندارند، اما بعضی گونه ها در گلدان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی روستاها برای تولید نهال در دستور کار قرار گرفت

شناسایی روستاها برای تولید نهال در دستور کار قرار گرفت