مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 08:002023-06-25اقتصادي

ارتباط صنعت و دانشگاه؛ از شعار تا واقعیت


مقوله ارتباط صنعت و دانشگاه چند سالی است که مطرح است، موضوعی که اگر به طور کامل محقق شود می تواند باعث شود رویکرد صاحبان صنایع با نگاه به داخل تغییر کند و دانشگاه ها بسیاری از گره‎ های کشور و صنایع را با راه حل‎ های خود باز کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارتباط صنایع با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها موضوعی مهم بوده که در کشور ما به دلیل تشدید تحریم ها اهمیتی مضاعف پیدا کرده است چراکه با تحقق این مساله بسیاری از مشکلات صنعت و حتی اشتغال دانش آموختگان مرتفع می شود.

نبی الله یارعلی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه هم دانشگاه و هم صنعت دو ضلع اصلی توسعه جوامع در دنیا هستند، اظهار کرد: می توان گفت که دانشگاه های نسل قبل علت اصلی شکاف صنعت و دانشگاه بودند زیرا تنها به بحث تولید محتوا پرداخته و به مهارت دانشجویان اهمیت چندانی داده نمی شد.

مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه شهرکرد افزود: خوشبختانه رویکرد دانشگاه نسل چهارم به سمت دانشگاه کارآفرین در دنیا کلید خورده است زیرا ارتباط صنعت با دانشگاه یک رابطه برد – برد است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به ضعف در به روزرسانی تکنولوژی تولید داخلی، توجه نکردن به نیروی انسانی کارآمد داخلی، نداشتن آگاهی دانشگاه ها از مسائل، نداشتن تمرکز دانشگاه ها بر خواسته های صنعت برای رفع مسائل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط صنعت و دانشگاه؛ از شعار تا واقعیت

ارتباط صنعت و دانشگاه؛ از شعار تا واقعیت