مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:052023-06-27اقتصادي

15 درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می شود


مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: 2 درصد جمعیت روستایی این استان را عشایر تشکیل می دهند که با در اختیار قرار داشتن 12.

5 درصد دام سبک خراسان رضوی 15 درصد گوشت قرمز موردنیاز را تولید می کنند.

- محمدحسین جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به خشکسالی اخیر در سطح منطقه اظهار کرد: شدیدترین خشکسالی کشور برای خراسان رضوی بوده و 33 هزار و 487 میلیارد ریال میزان خسارت واردشده به عشایر از این خشکسالی است که برای جبران آن اقداماتی همچون طرح تولید قراردادی، طرح پرواربندی، انتقال آب شرب پایدار و جذب تسهیلات بانکی در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمدید تسهیلات بانکی سررسید شده عشایر به ویژه دامداران از خواسته های اصلی عشایر خراسان رضوی است، افزود: هزار تن علوفه در بحث طرح تولید قراردادی برای استان جذب شده است اما عشایر درزمینه تضامین بانکی دچار مشکلاتی هستند که نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین است.

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی با یادآوری این موضوع که 8 هزار و 200 خانوار عشایری با 34 هزار نفر جمعیت، 2 درصد جمعیت روستایی این استان را شامل می شود، گفت: همین جمعیت اندک 12.

5 درصد دام سبک خراسان رضوی را در اختیار دارد که 11 هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید می کنند و این یعنی 15 درصد تولید گوشت قرمز استان توسط عشایر انجام می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می شود

15 درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می شود