مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-15سياسي

در مذاکرات سرّی عوامل کودتای نقاب با مسعود رجوی چه گذشت؟


بازخوانی ابعاد دیگری از کودتای نقاب در سال 1359، نقش قابل تأمل سازمان مجاهدین خلق (منافقین ) در این کودتا را برملا می کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در بخشی از کتاب دست خدا بر نقاب که توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده درباره نقش مرموز سازمان منافقین در کودتای نقاب آمده است:همکاری گروهک های معاند در منطقه کردستان، بخشی از ارتباط با مخالفین از سوی سران کودتا بود؛ اما جریان مهم تر و طیف تأثیرگذاری که می توانست اهداف کودتا را در آینده بعد از پیروزی تهدید کند، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود؛ زیرا چهره عوام فریبانه سرکردگان سازمان در نقاب مذهبی و گرایش های فکری این سازمان به رییس جمهور وقت ( بنی صدر) برای سران کودتا هاله ای از تردید را در رویارویی با این سازمان به وجود آورده بود.

کودتاگران نگران بودند که مبادا ارتباط با این سازمان برای آن ها مشکل ساز و نگران کننده باشد؛ بنابراین با احتیاط و وسواس خاصی به رهبران این سازمان نزدیک شدند و با آنان به تعامل پرداختند.

این موضوع که چرا کودتاگران در مقایسه با به کارگیری عوامل حزب دموکرات و کومله و بخش قابل توجه نیروهای نظامی آن ها بر روی نیروهای سازمان مجاهدین خلق سرمایه گذاری می کردند، شاید بیشتر به این دلیل بود که بیشتر افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مذاکرات سرّی عوامل کودتای نقاب با مسعود رجوی چه گذشت؟

در مذاکرات سرّی عوامل کودتای نقاب با مسعود رجوی چه گذشت؟