مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-20اجتماعي

جمعیت گونه های شاخص جانوری در زنجان روند افزایشی دارند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: جمعیت گونه های شاخص جانوری مثل آهو، کل و بز و قوچ و میش روند افزایشی را نشان می دهد.

- محمدرضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: حیات وحش مظلومترین بخش محیط زیست است؛ چراکه انسان ها قادر به جبران حقوق تضییع شده یا دفاع از آن هستند اما بخشی از ذینفعان محیط زیست که جانوران، گیاهان، خاک و آب است بیشتر در معرض تهدید قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست در دو بخش انسانی و طبیعی به فعالیت مشغول است، ابراز کرد: در بخش محیط زیست طبیعی اموری همچون زیستگاه ها و امور مناطق و بخش حیات وحش، موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی گنجانده شده که حفاظت و مدیریت گونه های در معرض انقراض و تهدید را نیز شامل می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان گونه های مختلف جانوری زیست می کنند، عنوان کرد: سه گونه شاخص جانوری داریم که آهو در منطقه سرخ آباد با تمرکز در منطقه سهرین و فیله خاصه زندگی می کند.

شمار آهوان دشت سهرین وضعیت خوبی ندارد وی با اشاره اینکه شمار آهوان دشت سهرین وضعیت خوبی ندارد، بیان کرد: اما طبق شاخ شماری سال 1400 تعداد آهوان 856 رأس بود که با افزایش 10 درصدی در سال 1401 به 932 رأس رسید و این در حالی است که در سال 83 حدود 2 هزار و 29 رأس آهو در این منطقه زندگی می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت گونه های شاخص جانوری در زنجان روند افزایشی دارند

جمعیت گونه های شاخص جانوری در زنجان روند افزایشی دارند