مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-09فرهنگي

گرامیداشت مهدی آذریزدی در «مستند ایران»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه رادیویی ایران، 18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است، دلیل این نامگذاری تقارن آن با روز درگذشت «مهدی آذریزدی» نویسنده و بازنویس کشورمان است.

- 18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است، دلیل این نامگذاری تقارن آن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس کشورمان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه رادیویی ایران، 18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان است، دلیل این نامگذاری تقارن آن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس کشورمان است.

به همین مناسبت رادیو ایران در سالروز در گذشت زنده یاد مهدی آذریزدی ویژه برنامه مستند ایران را با رویکرد مروری بر آثار و زندگی این نویسنده فقید تقدیم میکند.

عبدالله علایی تهیه کننده مستند ایران بیان کرد: زنده یاد مهدی آذریزدی یکی از پرتیراژترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان بود که از محروم ترین طبقات اجتماعی برخاسته بود.

او سواد را نه در شکل و شمایل متعارف روزگار که از طریق تلاش و تکاپوی مستمر و بلاوقفه خود و عشق و علاقه بی زوالش به کتاب و خواندن فرا گرفته بود.

از این رو او نه تنها نماینده ادبیات ملی ماست، بلکه خود نیز حاصل آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرامیداشت مهدی آذریزدی در «مستند ایران»

گرامیداشت مهدی آذریزدی در «مستند ایران»