مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 19:202023-07-08اقتصادي

هند هم در مسیر دلار زدایی افتاد


بانک مرکزی هند در گزارش خود با تاکید بر ضرورت دلار زدایی از اقتصاد بین الملل، تاکید کرده که نظام اقتصادی جهان آینده باید در ورای سلطه دلار آمریکا تکامل یابد.

- انتشار گزارشی از سوی یک گروه کاری در بانک مرکزی هند نشان داد نخبگان اقتصادی و سیاسی هند هم به این صرافت افتاده اند که باید در مسیر دلار زدایی از تجارت خود حرکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از وبگاه مارکت اینسایدر ، حالا دیگر فقط چین و روسیه و برخی دیگر از کشورهای تحت تحریم آمریکا نیستند که در جهت دلار زدایی از تجارت بین المللی خود حرکت می کنند، بلکه هند نیز در تلاش است پول ملی خود (روپیه) را به یک ارز خارجی تبدیل کرده و به مرور سهم تجارت با روپیه را افزایش دهد.

  بانک مرکزی هند (RBI ) چهارشنبه گذشته گزارشی منتشر کرد و در آن توصیه ها و پیشنهادهایی به دولت هند درباره ضرورت دلار زدایی از تجارت خارجی این کشور و فاصله گرفتن از دلار ارایه کرده است.

  هند هم از متحدان نزدیک آمریکاست و هم عضوی موثر در سازمان همکاری شانگهای و بریکس و همزمان شریک تجاری و مشتری بزرگ  نفت روسیه به ویژه پس از آغاز جنگ اوکراین است.

سلطه دلار آمریکا بر تجارت جهانی از زمان جنگ جهانی دوم به مرور شکل گرفت و حالا دلار آمریکا نقش مهمی در سیستم پرداخت های بین المللی بین کشورها و در تجارت و سیستم مالی جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند هم در مسیر دلار زدایی افتاد

هند هم در مسیر دلار زدایی افتاد