مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 20:552023-07-17سياسي

بهترین راه حل و فصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم بین 2 کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «کازوتوشی آیکاوا» سفیر ژاپن در تهران صبح امروز (دوشنبه) با سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

- رییس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار سفیر ژاپن بهترین راه برای حل و فصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه درباره چهار جزیره واقع در اقیانوس آرام را مذاکره مستقیم بین 2 کشور خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در تهران صبح امروز (دوشنبه) با سید کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

در این دیدار مسائل منطقه ای و بین المللی و نیز آخرین وضعیت روابط دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این دیدار، خرازی با تأکید بر اهمیت تحولات منطقه خاوردور و آثار جنگ اوکراین بر این منطقه گفت: شورای راهبردی روابط خارجی با توجه به افزایش تحرکات نظامی و دفاعی کشور های منطقه ای و فرامنطقه ای در محیط پیرامونی ژاپن و احتمال وقوع درگیری های نظامی در آینده، این تحولات را با حساسیت دنبال می کند.

سفیر ژاپن در واکنش به اظهارات خرازی با تشریح موضع کشورش درباره جنگ اوکراین و تبعات احتمالی این بحران برای ژاپن و محیط پیرامونی آن، به اختلاف ارضی کشورش با روسیه اشاره کرد و گفت: با شروع جنگ اوکراین، روسیه مذاکرات دوجانبه با ژاپن در خصوص جزایر اشغالی کوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین راه حل و فصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم بین 2 کشور است

بهترین راه حل و فصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه مذاکره مستقیم بین 2 کشور است