مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 13:102023-07-22سياسي

آیین سبیل خوانی در شوشتر اجرا شد


همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) آیین کهن سبیل خوانی (سبیل عطشان) و نواختن دُهُل و سُرنا که از سنت های قدیمی شوشتر است، - شوشتر- همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) آیین کهن سبیل خوانی (سبیل عطشان) و نواختن دُهُل و سُرنا که از سنت های قدیمی شوشتر است، اجرا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در راستای احیا و حفظ آیین و سنت کهن محرم، مداحی و نواهای محرمی کهن دیار شوشتر برنامه ای به همت هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی در مسجد شیخ جعفر شوشتری (ره) برگزار می شود.

در ادامه این رویداد فرهنگی مذهبی نواها و مداحی های سنتی کهن شهر شوشتر توسط پیر غلامان و سینه سوختگان اهل بیت عصمت و طهارت به اجرا در آمد.

از جمله برنامه های اجرا شده می توان به آیین کهن سبیل خوانی (سبیل عطشان) و نواختن دُهُل و سُرنا که از سنت های قدیمی شوشتر است، اشاره کرد.

هدف از اجرای این برنامه حفظ آیین و سنن محرمی و جلوگیری از فراموشی این سنت های بومی در قالب ترویج میراث معنوی حاکم بر این کهن شهر بوده و از دلایل انتخاب محل انجام این مراسم برای چنین موضوعی می توان به شخصیت برجسته علمی و دینی مالک این بنا در جهان اسلام و همینطور به تاریخی بودن این مسجد به عنوان بخشی از مجموعه حاج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین سبیل خوانی در شوشتر اجرا شد

آیین سبیل خوانی در شوشتر اجرا شد