مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-19اقتصادي

گره کور مدیریت آب در اردبیل


به رغم آنکه سایه شوم خشکسالی بر سر کشور سنگینی می کند و کمبود آب، زخمی است که هر عمیق تر می شود، همچنان مدیریت مناسبی برای گذر از بحران آب دیده نمی شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کمبود منابع آبی یکی از چالش های مهم زیست محیطی است که هر روز با کاهش بارندگی ها، شرایط آب و هوایی، عدم مدیریت صحیح و عدم استفاده بهینه از منابع شاهد آن هستیم.

بر این اساس می توان خشکسالی را یک تهدید بزرگ برای به هم خوردن تعادل زیست بشری به شمار آوریم.

استان اردبیل که پیش از این با آب و هوای معتدل و سرد شناخته می شد و با وجود بارش های بسیار خوب چندین هفته قبل با بهره برداری نامناسب و عدم مدیریت درست و مصرف نادرست از منابع، این روزها در حال تجربه کردن شرایط کم آبی است.

تانکرهای آبرسان این روزها دوباره برای جبران بخشی از این کمبود روستاها و شهرها به چرخه کار بازگشته اند و خشکسالی در استان پر آب اردبیل سایه افکنده است و شاید اگر اقدام پیشگیرانه و مؤثر در این زمینه صورت نگیرد در آینده ای نزدیک بحران و تنش آبی در اردبیل تشدید یابد.

بر اساس مشاهدات هنوز استفاده مطلوب از آب به شکل یک فرهنگ در نیامده است و مجموعه اقداماتی که تا کنون در ارتباط با تأمین آب انجام شده عمدتاً در زمینه مدیریت تولید و عرضه آب بوده و کمتر به مصرف توجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور مدیریت آب در اردبیل

گره کور مدیریت آب در اردبیل