مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-07بين الملل

بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد


وزرای خارجه جنبش عدم تعهد خواستار تحقق تلاش های بیشتر بین المللی برای دستیابی به راه حلی عادلانه در راستای اطمینان از احقاق حقوق مردم فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت و پایان دادن به آلام پناهجویان فلسطینی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد پس از پایان نشست دو روزه خود در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بیانیه ای منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما وزرای خارجه جنبش عدم تعهد اعمال و اجرای اقدامات قهرآمیز یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش را محکوم کرده و آن را ناقض منشور سازمان ملل و حقوق بین الملل بویژه اصولی همچون عدم دخالت در امور داخلی، حق تعیین سرنوشت و استقلال کشورها می دانیم.

بیانیه اضافه کرده است: همچنین در این ارتباط اراده و خواسته خود برای محکومیت و توقف کامل، فوری و بدون شرط این اقدامات را که بر حقوق بشر تاثیر می گذارند و مانع توسعه کامل اقتصادی و اجتماعی ملت های تحت تحریم می شوند، اعلام می داریم.

وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در این بیانیه تاکید کرده اند که یافتن راه حل عادلانه، پایدار و مسالمت آمیز برای مساله فلسطین و تمامی جنبه های مرتبط با آن بر اساس پارامترهای مورد تایید جامعه بین المللی مصرح در قطعنامه های ذیربط سازمان ملل باید همچنان اولویت دستورکار جنبش عدم تعهد باقی بما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد

بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد