مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 15:552023-07-15سياسي

آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی شود


یک دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه آرامستان جهاد عشایر در استان خوزستان باید به عنوان محوطه ای تاریخی ثبت ملی شود گفت: این آرامستان تاکنون به عنوان میراث ملی ثبت نشده اما در فهرست میراث معنوی به عنوان یک باور و حادثه ثبت شده است.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه آرامستان جهاد عشایر در استان خوزستان باید به عنوان محوطه ای تاریخی ثبت ملی شود گفت: این آرامستان تاکنون به عنوان میراث ملی ثبت نشده اما در فهرست میراث معنوی به عنوان یک باور و حادثه ثبت شده است.

احمد جعفری ماجد در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: آرامستان جهاد عشایر یکی از موضوعات مهم ملی است که نیاز به حفظ و احیا دارد چراکه اکنون در حاشیه است و فقط یک یادمان به عنوان نماد در کنار قبرهای شهیدان احداث شده و این در حالی است که قبرهای کسانی که در آن واقعه شهید شدند نیاز مبرم به توجه و مرمت دارند.

او با اشاره به قهرمانان جهاد عرب و با بیان این که این شخصیت های بزرگ از دیرباز تاکنون برای اکثر مردم جامعه ناشناخته مانده اند بیان کرد: لازم است که برای یادآوری دلاوری و شجاعت این شخصیت ها اقدامی فرهنگی انجام شود.

وی با انتقاد از عملکرد معاونت اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان نسبت به محوطه های تاریخی ثبت ملی نشده، معتقد است: معاونت میراث فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی شود

آرامستان جهاد عشایر در خوزستان ثبت ملی شود