مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 14:552023-06-24بين الملل

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دختران


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در یک گفتگوی تلویزیونی درباره چرایی تعلیق تحصیل دختران بالاتر از کلاس ششم در افغانستان تصریح کرد تعطیلی مدارس به دلیل اصلاحات ضروری صورت گرفته است، - سخنگوی طالبان با اظهار اینکه برنامه آموزشی سابق توسط غربی ها به کشور تحمیل شده بود، دلیل تعلیق آموزش دختران را ایجاد اصلاحات در این برنامه خواند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو،  ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در یک گفتگوی تلویزیونی درباره چرایی تعلیق تحصیل دختران بالاتر از کلاس ششم در افغانستان تصریح کرد تعطیلی مدارس به دلیل اصلاحات ضروری صورت گرفته است، چرا که برنامه آموزشی سابق از غرب آمده و توسط غربی ها تحمیل شده بود.

مجاهد گفت: ما نگفتیم که تحصیل دختران ممنوع است یا اینکه اجازه تحصیل به آن ها نمی دهیم، بلکه این تعلیق تا امر ثانی است، به این معنی که اصلاحاتی در آن بوجود می آید.

وی همچنین مدعی شد در گذشته در 30 درصد مناطق افغانستان امکان دسترسی به آموزش وجود داشت، اما اکنون مدارس در 100 درصد مناطق ولایت ها، شهر ها و روستا ها توسعه یافته و آموزش بیشتر شده است.

طالبان چرا پیش شرط های جامعه جهانی را نمی پذیرد؟! سخنگوی طالبان در پاسخ به پرسش خبرنگار آمو ، مبنی بر اینکه چرا کابل پیش شرط های ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دختران

اولین پاسخ رسمی طالبان به چرایی تعلیق تحصیل دختران