مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 22:152023-06-27فرهنگي

بار دیگر نوای فاخر موسیقی نواحی در گوش جان کویر طنین انداز می شود


بعد از وقفه یکساله بار دیگر نوای فاخر موسیقی نواحی در گوش جان کویر طنین انداز می شود و کرمان از 21 تا 23 تیرماه، روی موج موسیقی اصیل ایرانی قرار می گیرد.

- خبرگزاری فارس کرمان/  آمنه شهریارپناه: ایران به اندازه همه مناطقش فرهنگ های متفاوت دارد.

هنرها و دست سازه های رنگ و لعاب دار قدیمی، خوراکی ها و خوردنی های سنتی، صداهای ماندگار، موسیقی های اصیل و غیره، همه و همه تار و پود این تاریخ کهن را تشکیل می دهند و زیبایی خاص خود را دارند.

هرکدام جانی را در خود مخفی کرده و عشقی را ماندگار می سازند، در این میان اما موسیقی های محلی طوری دیگر روانت را جلا می دهند و روحت را تازه می کنند.

هنوز هم آن نواهای فاخر، فارغ از غناهای نامأنوس و آنچنانی و عاری از قیل و قال های سالنی تاریخ را می شکافند و به گوشمان می رسند.

کرمان نیز در کنار دیگر استان های کشور در این زمینه حرف ها برای گفتن داشته و تنوع موسیقایی آن بسیاری را به تعجب و تحسین واداشته است.

از نواهای عشایری گرفته تا نغمه های دشتی و ساربانی و زمزمه های عاشقانه در کارگاه ها و قالیباف خانه ها یا موسیقی های عارفانه مذهبی و خانقاهی، حتی ملودی های بیرون آمده از دل لالایی های مادرانه، همگی دست در دست هم داده و کرمان را وارد متن پرهیاهوی موسیقی اصیل ایرانی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بار دیگر نوای فاخر موسیقی نواحی در گوش جان کویر طنین انداز می شود

بار دیگر نوای فاخر موسیقی نواحی در گوش جان کویر طنین انداز می شود