مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-22دانش

تشریح چرخه معیوب پولدارتر شدن در آموزش عالی و دلایل تغییر و تحولات کنکور


معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی ضعف و قوت های مصوبه جدید کنکور را تشریح و آمارهای تکان دهنده ای از راهیابی پولدارها به دانشگاه از طریق کنکور مطرح کرد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ کنکور در کشور ما یکی از مسائل مهم حوزه آموزش عالی است به طوریکه موضوع کنکور برای نهادهای بالادستی هم حائز اهمیت است و برای بهتر برگزار شدن آن مصوبات و قوانینی را ارائه می دهند.

آخرین مصوبه که تغییرات چندانی را هم برای کنکور به همراه داشت، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است که مربوط به سهم 60 درصدی معدل دوره متوسطه دوم و سهم 40 درصدی آزمون کنکور در پذیرش دانشگاه ها است و اینکه دانشگاه ها می توانند برای رشته های پرطرفدار حدنصاب معدل تعیین کنند.

از جمله تغییرات دیگر کنکور که براساس این مصوبه صورت می گیرد، برگزاری آزمون دوبار در سال است، همچنین براساس این مصوبه زیرگروه ها نیز حذف شدند.

به گفته مسؤولان حوزه آموزش عالی تمام این اتفاقات رخ داد تا عدالت آموزشی بیشتر و استرس داوطلبان کاهش یابد.

البته مخالفان این مصوبه هم معتقدند که مصوبه شورا حرکت در مسیر تضعیف بیشتر طبقات متوسط و ضعیف جامعه و ذبح عدالت آموزشی است و نه تنها استرس دانش آموزان را کاهش نمی دهد بلکه استرس از یک سال به سه سال افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح چرخه معیوب پولدارتر شدن در آموزش عالی و دلایل تغییر و تحولات کنکور

تشریح چرخه معیوب پولدارتر شدن در آموزش عالی و دلایل تغییر و تحولات کنکور