مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-20اقتصادي

یک ساختمان نیمه کاره دولتی به نفع دانش بنیان های ژنتیک مولدسازی می شود


پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با جذب سرمایه بخش خصوصی، ساختمان های نیمه کاره خود را به محلی برای استقرار دانش بنیان ها تبدیل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به تازگی یک ساختمان را برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور فعال در حوزه ژنتیک و زیست فناوری با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح کرد.

این پژوهشگاه، تحقیقات روی فناوری هایی مانند کریسپر، کشت بافت گیاهی، اصلاح بذر و تولید انواع داروها را در کارنامه خود دارد.

طراحی و ساخت ساختمان مذکور در پژوهشگاه به حدود 27 سال پیش برمی گردد و در این مدت به صورت نیمه کاره رها شده بود.

در نهایت طی 7 ماه گذشته با سرمایه گذاری بخش خصوصی، یعنی شرکت دانش بنیان سیناژن تکمیل و به محلی برای استقرار 29 شرکت دانش بنیان تبدیل شد.

این ساختمان بنایی حدود 10 هزار متر مربع در چهار طبقه است که با استقرار این شرکت ها به اشتغال حدود 600 نفر از دانشجویان، متخصصان و اساتید حوزه زیست فناوری و ژنتیک کمک می کند.

تولید محصولات زیستی، بذرهای کشاورزی اصلاح شده، مواد و مکمل های خوراک دام، طیور و انسان، مواد دارویی و داروهای خاص از جمله محصولات این پژوهشگاه و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ساختمان نیمه کاره دولتی به نفع دانش بنیان های ژنتیک مولدسازی می شود

یک ساختمان نیمه کاره دولتی به نفع دانش بنیان های ژنتیک مولدسازی می شود