مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 17:252023-06-24دانش

نشست «الهیات و معماری: کعبه در سنت اسلامی» در بلگراد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست علمی «الهیات و معماری: کعبه در سنت اسلامی» در خانه جوانان بلگراد، پایتخت کشور صربستان برگزار شد.

- کعبه به عنوان تبلور ویژه اندیشه های توحیدی در قالب یک بنا به همراه روح یگانگی امت اسلامی در موسم حج تصویر زیبایی از هستی شناسی، انسان شناسی، خداشناسی و معماری اسلامی را نمایان می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست علمی الهیات و معماری: کعبه در سنت اسلامی در خانه جوانان بلگراد، پایتخت کشور صربستان برگزار شد.

سخنران این نشست، دکتر معمر خلیلویچ، رییس گروه تمدن‏پژوهی و علوم اجتماعی مرکز علوم دینی قم در بلگراد، معماری اسلامی در برهه های گوناگون تاریخ را به کلی متأسی از آموزه های الهی و معرفتی در اسلام دانست.

این نشست که در قالب مجموعه نشست های الهیات و معماری از سوی انستیتوی مطالعات فرهنگ و مسیحیت و خانه جوانان بلگراد، با همکاری دانشکده معماری دانشگاه بلگراد و مرکز علوم دینی قم در بلگراد برگزار گردید، با استقبال محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه بلگراد مواجه شد.

سردبیر و مدیرمسئول مجله علمی پژوهشی علوم دینی قم در بلگراد در سخنان خود پیش از هر چیز به پیوند ناگسستنی معماری با هستی شناسی در سنت غنی اسلامی اشاره داشته و بیان نمود که این پیوند بر اساس بینش و تلقی حداکثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست «الهیات و معماری: کعبه در سنت اسلامی» در بلگراد

نشست «الهیات و معماری: کعبه در سنت اسلامی» در بلگراد