مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 06:352023-06-23بين الملل

خطر 110سال زندان بیخ گوش رقیب انتخاباتی اردوغان


رقیب اصلی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوی اخیر بدلیل طرح برخی شکایت ها با خطر 110 سال زندان احتمالی و ممنوعیت فعالیت سیاسی روبرو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و براساس گزارش روزنامه جمهوریت ترکیه، حداقل 28 پرونده قضایی علیه کمال قلیچدار اوغلو ، رقیب سابق انتخاباتی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است که پیگیری قضایی برخی از آنها توسط دفتر رییس جمهور ترکیه آغاز شده است.

بر اساس گزارشی که روز گذشته در روزنامه جمهوریت منتشر شد، کمال قلیچداراوغلو ، رهبر اپوزیسیون ترکیه و رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در انتخابات ماه گذشته، با 110 سال زندان و همچنین ممنوعیت فعالیت های سیاسی مواجه است.

پیش از این، به دلیل برخورداری کمال قلیچداراوغلو از مصونیت پارلمانی، تعدادی از دعاوی به حالت تعلیق درآمده بود و اکنون آنها دوباره مورد بررسی قرار خواهند گرفت، زیرا او دیگر عضو پارلمان جدید ترکیه نیست.

به نوشته این روزنامه، نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه علیه قلیچدار اوغلو به اتهام توهین به رییس جمهور پرونده جنایی تشکیل داده اند.

این شکایت ها مربوط به اظهارات عمومی قیلیچدار اوغلو در جریان مبارزات انتخاباتی است که در آن اردوغان را با رهبران سیاسی بدنام گذشته مانند صدام، معمر قذافی و نیکولای چائوشسکو مقایسه کرده بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر 110سال زندان بیخ گوش رقیب انتخاباتی اردوغان

خطر 110سال زندان بیخ گوش رقیب انتخاباتی اردوغان