مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-05اقتصادي

آتش زدن کاه و کلش در مزارع جرم است


مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران گفت: نابودی مواد آلی و میکرو ارگانیسم ها و موجودات زنده مفید در خاک و کاهش باروری و حاصلخیزی خاک از مضرات آتش زدن بقایای گیاهی است.

- ایسنا/مازندران مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران گفت: نابودی مواد آلی و میکرو ارگانیسم ها و موجودات زنده مفید در خاک و کاهش باروری و حاصلخیزی خاک از مضرات آتش زدن بقایای گیاهی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، علی طاهری امیری با اشاره به افزایش دما و گرم شدن هوا و برداشت محصول گندم، جو، برنج و سایر محصولات کشاورزی، اظهار کرد: سوزاندن بقایای کشاورزی(کاه و کلش)علاوه بر آلودگی زیست محیطی، احتمال سرایت آتش با توجه به گرم بودن هوا به سایر مزارع، مناطق جنگلی و باغات وجود دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران درباره مضرات آتش زدن بقایای گیاهی، بیان کرد: از بین رفتن مواد تغذیه ای که طی دوره رشد در گیاه به جا مانده، نابودی مواد آلی و میکرو ارگانیسم ها و موجودات زنده مفید در خاک، کاهش باروری و حاصلخیزی خاک، کاهش تحمل گیاه در برابر آفات و بیماریها به دلیل کاهش مواد آلی خاک، از بین رفتن بافت خاک و کاهش نفوذ آب و افزایش فرسایش خاک و افزایش احتمال سرایت آتش و بروز آلودگی هوا و محیط زیست از جمله مضرات آتش ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن کاه و کلش در مزارع جرم است

آتش زدن کاه و کلش در مزارع جرم است