مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-16اقتصادي

برآورد سهم 35 درصدی برندهای خارجی از بازار لوازم خانگی


دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به بلاتکلیفی پنج ماهه صنعت لوازم خانگی برای صدور مجوزهای افزایش قیمت، گفت: برآورد انجمن این است که برندهای خارجی در بازار حدود 35 درصد سهم دارند که بخشی از آن ها سهمیه قانونی برای واردات مرزنشینی و بخشی قاچاق است.

- دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به بلاتکلیفی پنج ماهه صنعت لوازم خانگی برای صدور مجوزهای افزایش قیمت، گفت: برآورد انجمن این است که برندهای خارجی در بازار حدود 35 درصد سهم دارند که بخشی از آن ها سهمیه قانونی برای واردات مرزنشینی و بخشی قاچاق است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عباس هاشمی در نشست خبری، با بیان اینکه سهم صنعت لوازم خانگی از تولید ناخالص داخلی 13 درصد است، گفت: سیاست کلان این است به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم و از حالت تک محصولی بیرون بیایم.

پس حمایت از صنعت و توسعه پایدار آن اهمیت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه سهم مالیاتی این صنعت که پرداخت می کند، 68 درصد کل مالیات کشور است، تصریح کرد: اما یک توسعه متوازن زمانی محقق می شود که همه چیز با یکدیگر هم خوانی داشته باشد.

این حجم بالای مالیات، سفره صنعت را کوچک تر و ارزش افزوده آن را نحیف تر می کند و سیگنال مثبتی برای سرمایه گذاری مولد در کشور نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد سهم 35 درصدی برندهای خارجی از بازار لوازم خانگی

برآورد سهم 35 درصدی برندهای خارجی از بازار لوازم خانگی