مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 21:002023-07-11فرهنگي

بیش از 50 درصد آثار رسیده به جشنواره خوشنویسی غدیر نستعلیق است


داور دهمین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر گفت: 51 درصد آثار ارسالی به شیوه نستعلیق تحریر شده اند و شیوه شکسته نستعلیق نیز در رده بعدی آثار ارسالی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدعلی فرزبود با بیان اینکه جشنواره خوشنویسی غدیر جایگاه ویژه ای در میان خوشنویسان کشور دارد، افزود: استقبال هنرمندان کشور از این جشنواره خوب و بالاست که این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه ویژه این جشنواره است.

وی به اهمیت هنر خوشنویسی و جایگاه تبریز در این حوزه اشاره و اضافه کرد: تبریز خاستگاه خط نستعلیق است و میرعلی تبریزی به عنوان مبدع این خط فاخر، زیبایی خاصی به حروف بخشیده و سالیانی است که این شیوه و زیبایی خطوط زینت بخش صفحات است.

وی اظهار کرد: هرگاه بزرگان تبریز به موضوع تربیت و پرورش در عرصه های مختلف وارد شده اند کار را تمام کرده و شایستگان ممتاز را به جامعه هنری و ادبی ایران تقدیم کرده اند که از نمونه های آن می توان به شهریار و پروین اعتصامی در عرصه شعر، میرعلی تبریزی در عرصه خوشنویسی و استاد اقبال آذر در عرصه موسیقی اشاره کرد.

فرزبود ادامه داد: ما مفتخریم که دهمین جشنواره خوشنویسی غدیر را در تبریز برگزار می کنیم و میزبان هنرمندانی از اقصی نقاط ایران هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 50 درصد آثار رسیده به جشنواره خوشنویسی غدیر نستعلیق است

بیش از 50 درصد آثار رسیده به جشنواره خوشنویسی غدیر نستعلیق است