مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 19:452023-07-03سياسي

اصلاح برخی روایت های مخدوش درباره «انتقام»


یکی از مخاطرات تاریخ نگاری انقلاب اسلامی، آسیب های ناشی از تاریخ شفاهی است که گاه تصویری نادرست و مخدوش از مسائل در ذهن مخاطب ایجاد می کند.

از این رو بازخوانی انتقادی برخی اظهارات، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - کیهان نوشت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی با نقد ادعاها(درخصوص چاپ نشریه انتقام)، به سؤال خود از آیت الله مصباح در این باب اشاره کرده و پاسخ صریح ایشان را این چنین نقل می کند: .

چند سال قبل، این جانب در قم تلفنی به استاد مصباح گفتم که من مجموعه شماره های انتقام را مانند نشریه بعثت در آرشیو شخصی خود نگهداری کرده ام و اکنون که بعثت در شُرف انتشار به طور مستقل است: اولاً: بفرمایید که مجاز به نشر مستقل انتقام هم هستم یا نه؟ .

ثانیاً: ما که در آن زمان می دانستیم مسئول نشریه جناب عالی هستید، اما با همکاران شما آشنا نیستم؛ می شود آنها را معرفی کنید تا در مقدمه ذکر خیری از آنها بشود؟ ثالثاً: یکی از دوستان در کتابی نوشته است که این نشریه مربوط به هیئت مؤتلفه بود؟ این قضیه آیا صحت دارد یا نه؟ آقای مصباح در پاسخ تلفنی چنین گفتند: جناب عالی مجاز هستید که مجموعه شماره های انتقام را یک جا منتشر سازید، بالأخره نشریه به تاریخ نهضت مربوط است و انحصاری من نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح برخی روایت های مخدوش درباره «انتقام»

اصلاح برخی روایت های مخدوش درباره «انتقام»