مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:132023-07-12سياسي

فرزندان طبقات مرفه نتیجه بهتری در کنکور دارند/ مدارس نمونه دولتی به انحراف رفته


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیات مدیر کل دفتر فرهنگ و آموزش مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست درباره اینکه آیا هر دانش آموزی که در مدارس غیر دولتی تحصیل کند و هزینه بیشتری بپردازد، - تنوعی که در مدارس ما وجود دارد و سیاست های غلطی که منجر به اعتماد زدایی از مدارس دولتی شده منجر به این نتیجه شده که اقشار مرفه سهم بیشتری در رشته و دانشگاه های برتر دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیات مدیر کل دفتر فرهنگ و آموزش مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست درباره اینکه آیا هر دانش آموزی که در مدارس غیر دولتی تحصیل کند و هزینه بیشتری بپردازد، در رشته ها و دانشگاه های برتر هم تحصیل خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در چند سال اخیر که آمار های تحلیلی درباره کنکور و پذیرش داوطلبان کنکور منتشر شده حتی در گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، نشان می دهد که اقشار مرفه و دهک های بالای درآمدی میزان قبولی بیشتری در رشته های برتر و دانشگاه های برتر دارند و در مدارس غیر دولتی و و یادر مدارس دولتی خاص تحصیل کرده اند.

بیات درباره دلیل وقوع این مسئله گفت: دسترسی به آموزش برای اقشار مختلف در جامعه ما متفاوت است و فاصله بسیار زیادی بین مدارس دولتی و غیر دولتی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزندان طبقات مرفه نتیجه بهتری در کنکور دارند/ مدارس نمونه دولتی به انحراف رفته

فرزندان طبقات مرفه نتیجه بهتری در کنکور دارند/ مدارس نمونه دولتی به انحراف رفته