مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 11:002023-07-07اقتصادي

سرای محتشم رشت به صورت مشارکتی مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سرای محتشم رشت باید به صورت مشارکتی مرمت شود، گفت: مرمت و بازسازی مغازه های داخل کاروانسرای محتشم در اولویت است.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: سرای محتشم از جمله مجموعه های با ارزشی است که با شماره 15219 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در صورت تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی آن برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت سرای محتشم با حضور کارشناسان فنی مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: آسیب های وارده بر سازه از جمله سر درب بنا جزیی بوده و انتظار می رود علاوه بر میراث فرهنگی، مالکان و کاسبان واحدهای تجاری نیز به مراقبت و تیمار سرای محتشم پرداخته، برای صیانت از ساختمان و مرمت و بازسازی احتمالی مشارکت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان سرای محتشم را محلی برای کسب درآمد و روزی کسبه و بازاریان دانست و بیان کرد: اولویت اصلی اداره کل، مرمت و بازسازی بناهای عمومی و در معرض خطر بوده و لازم است و اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در اختیار اهتمام لازم را به عمل آورند.

جهانی با اشاره به 5500 اثر شناسایی شده و 1249 اثر ثبتی استان گیلان بیان کرد: اعتبارات اختصاصی برای حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی بسیار اندک بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرای محتشم رشت به صورت مشارکتی مرمت می شود

سرای محتشم رشت به صورت مشارکتی مرمت می شود