مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-06سياسي

استفاده اصناف از پیاده روها مشکل قانونی ندارد


 ما از لحاظ قانونی مشکلی در استفاده از فضاهای پیاده روها برای کافه و رستوران ها نداریم اما هنوز در این خصوص بحث هایی وجود دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک حقوقدان گفت: ما از لحاظ قانونی مشکلی در استفاده از فضاهای پیاده روها برای کافه و رستوران ها نداریم اما هنوز در این خصوص بحث هایی وجود دارد.

دکتر عباس شیخ الاسلامی شامگاه 14تیرماه در نشستی با عنوان حضورپذیری فضاهای عمومی شهری؛ بررسی ابعاد استفاده رستوران ها و کافه ها از فضای پیاده روها که در محل پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برگزار شد، اظهار کرد: از منظر حقوقی در خصوص استفاده رستوران ها و کافه ها از فضای پیاده رو، بحث های زیادی با توجه به مباحث سد معبر وجود داشته است.

به هرحال در همان موقع نشست های حقوقی در این زمینه برگزار شد و ما با تعاریفی که ارائه دادیم نسبت به اینکه این موضوع مشکل حقوقی ندارد به جمع بندی رسیدیم.

این مصوبه غیر از موارد اجتماعی و فوایدی که داشت، در بستر حقوقی نیز بررسی شد.

وی ادامه داد: بر اساس تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری، اراضی کوچه های عمومی، میدان ها، پیاده روها، خیابان ها و به طور کلی معابر و بستر رودخانه ها، نهرها و مجاری فاضلاب شهرها و باغ های عمومی و کوهستان های عمومی و درخت های معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر که مورد استفاده عموم است، ملک عمومی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده اصناف از پیاده روها مشکل قانونی ندارد

استفاده اصناف از پیاده روها مشکل قانونی ندارد